realizare-logo-design

Ce inseamna logo design – notiuni de baza

Ce este Logo Design?

Logo design este un procedeu prin care o agentie web design, un designer grafic sau freelancer realizeaza o imagine, un simbol pentru o firmă, produs, persoană, etc., după anumite reguli. Cel puțin așa ar trebui.

În România, în ultimii ani, piața de grafică, logo design și creare site-uri web a explodat cu tot felul de oferte, care valorează de la un scobitor și până la un automobil Audi, ultima ediție. Problema nu este în final prețul, ci raportul calitativ. Cum îți dai seama că raportul nu este real? Încă de la începutul unui anunț sau cum intri pe site-urile de profil. Clienții caută pe motoarele de căutare, pe Google în cazul de față, ajutați uneori din umbră de firmele de apartament(prin inducerea unor termeni de căutare către Google total greșiți, dar asta vom discuta în alt articol). Se caută serviciile unui grafician sau firma web design, prin cuvinte cheie ca: firma logo design, creare logo, realizare siglă, siglă firmă, etc.

Dar să înțelegem câteva definiții la început.

Ce este logo design după definițiile din Dex?

SÍGLĂ, sigle, s. f. Prescurtare convențională formată din litera inițială sau din grupul de litere inițiale folosite în inscripții, în manuscrise etc. pentru a evita cuvintele sau titlurile prea lungi.

LOGO1 Element de compunere însemnând „cuvânt”, „vorbă”, „vorbire”, care servește la formarea unor substantive.

LOGO2, logouri, s. n.1. Simbol, siglă formată dintr-un ansamblu de semne grafice, care constituie marca unui produs sau a unei firme.

LOG(O)-, -LÓG, -LOGÍE elem. „cuvânt”, „vorbire”, „principiu”, „rațiune”, „raport, proporție”, „știință, cercetare”.

LOGO DESIGN – este un termen din engleza si se refera la procesul de realizare logo.

Ce este logo design din prisma unei firme de logo design?

Logo-ul este un element de identificare a unei afaceri, a unui produs sau serviciu. Mai exact, e semnul care face diferența dintre tine producator de șosete si concurentul tau care face aceleasi șosete ca tine. Este un simbol grafic, insoțit sau nu de text, care prin formă, culoare și conținut(mesaj, ) contribuie la construirea brand-ului tău.

Elementele principale ale unui logo sunt textul(denumirea) și grafica(imaginea). Din punct de vedere strict lexical, sigla nu este acelasi lucru cu logo, astfel că, la nivel de cautări Google, prin căutări repetate, gresite, incluse in primul rand de firmele care habar nu au de termenii tehnici de logo design si branding, s-a ajuns la indexări gresite. Lucruri perpetuate de prin anii 2003-2004.

Acum in anul 2017, pentru o firma de web design sau logo, este foarte greu sa faca vanzari doar pe termenii corecti. Spre exemplu cuvinte cheie ca realizare sigla, creare sigla, sigla firma, returneaza aproape 50% din vanzari pe acest domeniu.

In articolele viitoare vom discuta despre cum trebuie sa fie un logo si cat costa un logo, cum folosim si ce reprezinta culorile, despre vesnica bătălie logo gratis-ieftin vs logo realizat de o firma specializata.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *