Componentele unui audit de brand
Am stabilit că auditul de brand este o examinare a unui brand pentru a-i determina poziţia lui actuală pe piaţă în comparaţie cu cea a competitorilor precum şi a eficienţei acestuia. Îți propunem să spre dezbatere acum, componentele unui audit de brand, pentru a înțelege cât de important este acesta şi ce muncă amplă şi complexă presupune relizarea lui.
1. Analizarea strategiei
- planul de afaceri
- planul de marketing
- poziţionarea brandului
- planurile brandului
- planuri media
2. Analizarea cercetărilor de marketing
- cercetarea poziţionării brandului
- sistem de măsurare a brandului (awareness, preferinţe, folosinţă, valoare, accesibilitate, relevanţă, diferenţiere, conectare emoţională, loialitate, asocieri, personalitate)
- cercetarea în vederea extinderii brandului
- testarea conceptului de produs/serviciu
- testarea recunoaşterii şi a memorării logo-ului de către clienţi
3. Revizuirea comunicării
- materiale promoţionale
- alte elemente de marketing de brand: preţuri, ambalaj, mercantizare, distribuire, marketing direct, sponsorizări, embleme, magazine
- kit-ul de presă
- comunicate de presă
- materiale de vânzări
- comunicarea internă
- cărţi de vizită, foi cu antet
- site
- reţeaua de intranet
- programele de training pentru angajaţi
- orientarea către angajaţi
- trainigurile manageriale
- formarea oamenilor de vânzări
4. Cercetarea surselor externe de informaţii
- analizarea comunicatelor de presă şi a modului de promovare a competitorilor
- rapoarte analitice ale industriei
- comentarile clienţilor
- comentarile partenerilor de afaceri
- furnizor de interviuri de marketing
5. Interviuri cu angajaţii
- interviuri cu ofiţerii corporaţiei
- interviuri cu angajaţii din marketing
- intervievarea oamenilor de vânzări
- intervievarea celor care se ocupa de serviciile cu clienţii
- interviuri cu cei care intră primii în contact direct cu clienţii
- interviuri cu angajaţii în general, indiferent de aria de acţiune
6. Cercetarea sistemului de resurse umane
- diagrama de organizare
- misiunea şi viziunea departamentului
- obiectivele departamentului
- obiective comune
- criterii de recrutare
- succesiunea criterilor de planificare
- Sistemul planificării pentru alocarea de resurse
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.