componente-audit-brand

Componentele unui audit de brand

Componentele unui audit de brand

Am stabilit că auditul de brand este o examinare a unui brand pentru a-i determina poziţia lui actuală pe piaţă în comparaţie cu cea a competitorilor precum şi a eficienţei acestuia. Îți propunem să spre dezbatere acum, componentele unui audit de brand, pentru a înțelege cât de important este acesta şi ce muncă amplă şi complexă presupune relizarea lui.

1. Analizarea strategiei

  • planul de afaceri
  • planul de marketing
  • poziţionarea brandului
  • planurile brandului
  • planuri media

2. Analizarea cercetărilor de marketing

  • cercetarea poziţionării brandului
  • sistem de măsurare a brandului (awareness, preferinţe, folosinţă, valoare, accesibilitate, relevanţă, diferenţiere, conectare emoţională, loialitate, asocieri, personalitate)
  • cercetarea în vederea extinderii brandului
  • testarea conceptului de produs/serviciu
  • testarea recunoaşterii şi a memorării logo-ului de către clienţi

3. Revizuirea comunicării

  • materiale promoţionale
  • alte elemente de marketing de brand: preţuri, ambalaj, mercantizare, distribuire, marketing direct, sponsorizări, embleme, magazine
  • kit-ul de presă
  • comunicate de presă
  • materiale de vânzări
  • comunicarea internă
  • cărţi de vizită, foi cu antet
  • site
  • reţeaua de intranet
  • programele de training pentru angajaţi
  • orientarea către angajaţi
  • trainigurile manageriale
  • formarea oamenilor de vânzări

4. Cercetarea surselor externe de informaţii

  • analizarea comunicatelor de presă şi a modului de promovare a competitorilor
  • rapoarte analitice ale industriei
  • comentarile clienţilor
  • comentarile partenerilor de afaceri
  • furnizor de interviuri de marketing

5. Interviuri cu angajaţii

  • interviuri cu ofiţerii corporaţiei
  • interviuri cu angajaţii din marketing
  • intervievarea oamenilor de vânzări
  • intervievarea celor care se ocupa de serviciile cu clienţii
  • interviuri cu cei care intră primii în contact direct cu clienţii
  • interviuri cu angajaţii în general, indiferent de aria de acţiune

6. Cercetarea sistemului de resurse umane

  • diagrama de organizare
  • misiunea şi viziunea departamentului
  • obiectivele departamentului
  • obiective comune
  • criterii de recrutare
  • succesiunea criterilor de planificare
  • Sistemul planificării pentru alocarea de resurse

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *