pasi-realizare-logo

6 pasi in realizarea unui logo

Realizarea unui logo intr-o agentie de branding este diferit de o firma de logo design sau un designer freelancer. Pentru a realiza o identitate vizuala participa o intreaga echipa. Designeri, copyrighter, marketing, manager de proiect si client. Ei sunt cei care realizeaza procesul de creare logo, brand naming, grafica publicitara si design sau branding.

De ce realizarea logo-ului este importanta? Crearea logo-ului costa atat cat investesti. 89% din firmele start-up din Romania falimenteaza in primii 3 ani. Si da, unul din motive este realizarea logo-ului defectuoasa. De la numele de firma si logo design porneste toata structura identitatii vizuale. Cu o imagine denaturata, un logo care nu reprezinta firma, decat cel mult ego-ul managerului, rezultatele vor fi previzibile. Am vazut asta de prea multe ori in ultimii ani.

Realizarea unui logo, îţi poate aduce beneficii, daca ţine cont de criterii ca: industria in care activezi, cui se adresează, piaţă, zonă geografică, nivel de venituri, vârstă, sex, calitatea serviciilor sau a produselor, etc. Aceste informaţii necesare in procesul de creare logo, transmit informaţii clienţilor prin formele alese, culori, poziţionare, mărime, etc.

Iata cei 6 pasi corecti in realizarea unui logo

1. Realizarea brief-ului. Brief vine din engleza si inseamna succint, concis ca adjectiv si a prelucra ca verb. Este de fapt, un document redactat de catre un client catre agentia de publicitate, ce contine informatii relevante despre firma, produse sau servicii. Brieful poate fi realizat si impreuna cu agentia. Fara un brief nu poate avea loc procesul de creatie, indiferent daca vorbim despre realizarea unui logo, crearea unui site web sau servicii de branding complete.

2. Cercetare. Contine informații despre companie, istoric, evoluție, piață, competiție, demersurile anterioare de comunicare și promovare, situația actuală a companiei, stabilirea unui set de referinte si asocieri, target de piata, etc. Fara aceasta etapa, nu avem la ce ne raporta. Vom putea realiza un logo, dar cu o imagine denaturata.

3. Desenarea conceptelor. Este etapa in care se deseneaza, se schiteaza concepte pe hartie. Designerii cu aptitudini grafice vor realiza forme si reprezentari, vor face incercari, teste, vor evalua culori. Este partea cea mai creativa a procesului de realizare logo.

4. Selectia si vectorizarea. Managerul de proiect impreuna cu echipa sa, selecteaza atent cele mai bune concepte, pe care designerii le vor vectoriza in programe speciale ca Adobe Illustrator sau CorelDraw.

5. Prezentarea. Conceptele alese si vectorizate vor fi transpuse in prezentari mockup. Aceste prezentari au rolul de a sublinia identitatea fiecarui concept de logo, pentru a usura alegerea clientului. Mockup-urile mai au rolul de a proiecta logo-ul pe diferite materiale: carti de vizita, roll-up, bannere, firme luminoase, sticla, lemn, pixuri, automobile, pentru a intelege mai bine valoarea lui si aplicarea pe diferite suporturi. Prezentarile se inainteaza clientului.

6. Finalizarea si implementarea. Conceptul ales spre a reprezenta o firma sau un produs se retuseaza, se salveaza in formate necesare, se arhiveaza. Cel mai important aspect al acestei etape de realizare a unui logo este crearea manualului de identitate. Fara acest set de reguli pentru folosire va duce la erori si distorsionari.

Share this post