Pana aici! Un logo nu e un brand. Niciodată să nu spui că logo = brand.
Vrem un logo de brand. Vrem un brand misto. Asta cer nenumarate firme cand vin la Adlider in cautarea unui „brand”. Cand de fapt, in realitate vor doar creare logo. Cand detii o afacere, informatia este vitala. Iti poate influenta evolutia pozitiv sau negativ. Stim ca e dificil sa asimilezi sau sa stii tot ce ai nevoie, dar asigura-te ca acoperi elementele de baza ale unui business.
Firma de web design sau logo design, ofera un logo pe post de brand. Nu ne place sa ne uitam in curtea vecinului, dar sa spui asemenea ineptie, te descalifica ca profesionist. Logo-ul, branding-ul, identitatea vizuala sunt cele 3 elemente esentiale, de baza, in construirea credibilitatii unei afaceri pe termen lung. Aceste elemente se intersecteaza dar sunt distincte si trebuie delimitate, intelese.
Ce este un brand?
Ce este un brand? Cu o întârziere de câțiva ani, ca mai în toate domeniile, apare și în România noțiunea de brand și servicii de branding. Există multe definiții date noțiunii de brand, dar multe dintre ele ori sunt incomplete, ori se adresează persoanelor cu cunoștințe serioase de branding. Am explicat pe larg despre ce este un brand. Pe scurt, este un cuvant din engleza tradus ca „intiparirea unui simbol”.
Un brand este modul in care este vazut un produs, un serviciu, o idee, un stat, o persoana sau o companie in ochii celor cu care interactioneaza, carora se adreseaza. In zilele noastre, proprietarii de afaceri incearca sa se deosebeasca de concurenta. Apare un proces de comunicare, verbal si vizual, care transmite atitudini, atribute si uneori emotii. Adaugam perceptia celor carora e adreseaza aceasta comunicare si avem un brand, in toata regula.
Ce este un logo?
Logo-ul este un element de identificare a unei afaceri, a unui produs sau serviciu. Mai exact, e semnul care face diferența dintre tine producator de șosete si concurentul tau care face aceleasi șosete ca tine. Este un simbol grafic, insoțit sau nu de text, care prin formă, culoare și conținut(mesaj, ) contribuie la construirea brand-ului tău. Am concentrat cateva informatii despre ce inseamna logo design intr-un articol mai vechi.
Logo-ul este cel mai important instrument al identității vizuale. Este prezent în toate materialele ce alcătuiesc identitatea vizuală, fiind primul factor pe baza căruia se face diferențierea. Un logo realizat prost este o cheltuială. Crearea unui logo profesional este o investiție. Un logo bine realizat poate să atragă clienți, pe când unul lipsit de originalitate, superficial sau chiar de prost gust, poate plasa subiectul reprezentat într-o zona gri sau chiar dezagreabilă.
Ce este identitatea vizuala?
O identitate vizuala este mai mult decat un nume de firma sau doar un logo. Un brand beneficiaza de o identitate vizuala, un set de haine, asortate. Aceste haine se croiesc in uma unor reguli, asa cum e firesc. Pe numele ei, strategie de brand. Obtinem o imagine unitară pe toate materiale care intră în contact cu mediul intern și extern al unei firme. Identitatea vizuală este construită din toate elementele vizuale care reprezintă afacerea, dintre care cele mai însemnate sunt:
- logo: simbolul
- materiale identitare: foi cu antet, cărți de vizită, plicuri
- pliante, broșuri, cărți, imprimări textile: tricouri, șepci, uniforme
- web design
- produse și ambalaje
- social media, promovare
- alte forme de comunicare (vizuală, auditivă)
Concluzia: Niciodată să nu spui că logo = brand. Este un subiect, care poate fi tratat si discutat indelung. Incercam prin astfel de articole sa iti oferim informatii cat mai succinte si scurte. Uneori reusim, alteori natura termenilor necesita explicatii mai lungi. Important este sa te asiguri ca acoperi elementele de baza ale unui business, pentru a evita confuziile grave. La Adlider, am vazut de-a lungul timpului, cum o identitate vizuala realizata prost, atrage o reactie negativa, iar firma intra in faliment. Totul in mai putin de un an.
Tu ai inteles de ce un logo nu este un brand?
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.