Culorile ocupa un rol deosebit de important in viata noastra si ele merita o atentie speciala. Marile companii cheltuie milioane pentru cercetarea de piata privind culorile. Psihologii ne spun ca impresia pe care o lasa culorile contribuie cu peste 60% la acceptare sau respingerea produsului sau a serviciului pe care il ofera compania noastra. Procesul de creare logo se bazează pe psihologia culorilor și percepția consumatorilor.
Cromatica este importanta in marketing. Iata in linii mari influenta pe care o au culorile in procesele decizionale ale consumatorilor:
Rosu
- Naste puternice emotii;
- Stimuleaza pofta de mancare;
- Intensifica sentimentele.
Semnificatii in branding:
- Mareste pulsul;
- Folosit in restaurante pentru
- intensificarea apetitului;
- Creeaza nevoia de a cumpara
- in campaniile de reduceri;
- Ii stimuleaza pe cumparatorii impulsivi
Galben
- Intensifica bucuria, caldura afectiva;
- Provoaca tensiune si oboseala ochilor;
- Ii face pe copiii mici sa planga;
- Stimuleaza procesele mentale si istemul nervos;
- Incurajeaza comunicarea.
Semnificatii in branding:
- Semnifica optimismul, spiritul tanar;
- Folosita pentru a atrage atentia la marfurile din vitrine;
- Transmite senzatia de claritate.
Albastru
- Asociata cu apa, linistea, seninatatea;
- Preferata mai ales de barbati;
- Infraneaza apetitul alimentar;
- Este cunoscuta drept o culoare rece;
- Este perceputa ca o constanta in viata umana din cauza cerului, marii, oceanului;
- Cea mai utilizata culoare din birouri.
Semnificatii in branding:
- Utilizata frecvent in afacerile corporative intrucat este productiv si nu bate la ochi;
- Creeaza senzatie de siguranta si incredere intr-o marca sau un brand.
Portocaliu
- Reflecta excitarea simturilor, entuziasmul;
- Transmite caldura;
- Avertizeaza sau trage un semnal de alarma.
Semnificatii in branding:
- Este o culoare recunoscuta drept agresiva;
- Indeamna la actiune: cumpara, vinde, inscrie-te!;
- Culoare caracteristica cumparatorilor impulsivi;
- Reprezinta adeseori un brand prietenos, demn de incredere si care insufla optimism.
Verde
- Inspira sanatate, armonie, liniste;
- Sugereaza natura;
- Amelioreaza depresiile;
- Reprezinta cresterea, renasterea.
Semnificatii in branding:
- Folosita pentru a da nastere unei stari de relaxare in magazine;
- Simbol subconstient al fertilitatii.
Violet
- Sugereaza regalitate, bogatie, succes, intelepciune
Semnificatii in branding:
- Culoare folosita frecvent pentru produsele anti-imbatranire;
- Folosita pentru a induce o senzatie de calm, liniste;
- Sugereaza un brand creativ, imaginativ si inteligent.
Totodata, nonculorile sunt foarte expresive:
Albul – reflectare a luminii, exprima neutralitate si puritate, curatenie si siguranta. Este folosit pentru noi inceputuri si este asociata cu ideea de bunatate. In design este folosit adesea ca sursa a balansarii culorilor.
Negrul – are efect coplesitor pentru ca nu reflecta lumina. Inspira putere mentala si autoritate, da senzatia de mister. Negrul nu se sparge de nicio culoare, dar poate sparge/intrerule orice culoare.
Griul – senzatie de constanta si monotonie, stabilitate, conservatorism. Se combina foarte bine cu orice culoare si da echilibru.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.